måndag 12 januari 2009

Jag tror att det är fler än jag som...

Malin: går på avvänjning... I morse på tunnelbanan så var det två trötta sura medelålders (typ i min ålder) tanter som satt och bjäbbade med varandra. Jag vet inte riktigt vad som hade hänt mer än att den ena tydligen hade råkat putta den andra... aaa och?? Det är trångt. Idag så skulle alla och då menar jag alla till jobbet efter julledigheten. Damerna satt där och tjafsade och sade otrevligheter till varandra. För varje otrevlighet de sade till varandra så blev jag gladare och gladare. Tillslut var jag tvungen att (jag satt bredvid den ena och den andra mitt emot) vända bort ansiktet från dem för att jag höll på att börja skratta. Hon som satt mittemot var på sämst humör och sämre blev det för hon bredvid mig sade saker som:
-ååå vaknat på felsida idag hör jag.
-Det vaaar inte meningen att knuffa dig!!!
Fööörlllååååt så mycke då!

Medans den andra sade:
-det var verkligen otrevligt av dig att knuffa mig på det där viset
-tack, ursäkten är mottagen
-herre gud vilket uppförande

Nu kan man läsa detta med vilken röst i huvudet man vill men den rätta är en kort snorkig ton som var på väg att explodera.

En rolig detalj till detta var att de hade varsin morgon tidning som de båda satt och agressivt prasslade med. Jag tror att de lite i smyg tävlade om vem som kunde prassla mest med tidningarna utan att ha sönder dem ha ha

Kan man mer än att skratta?? Jag blir glad av att tänka på det bara!!! Jag tror mer att de gick på julledighetsavvänjning än något annat eller vad tror ni????

Inga kommentarer: