lördag 20 september 2008

Freja!

Ruf: Idag fick jag äntligen träffa Freja ordentligt!!!! Freja är min tvåbenta farmor och farfars micro tax tjej som är 1,5 år. Hon är en lugn och cool tjej som är omplaserad hos farmor... lyllo säger jag!!!! Farmor och farfar är världens bästa. De är så gosigt att vara hos dem. Jag har en mys filt oc mina egna leksaker där.Tex en strumpa med en massa strumpor i. Kanske inte låter såå roligt men jag lovar att det kan flyga när man slänger iväg den!!!

A idag var det dax att träffa henne ordentligt i alla fall. Förra gången var jag liiiiite för ivrig. Tänk dig verkligen en micro tax... och hon är ännu mindre . Jag blev så glad att jag på boxervis galloperade fram till henne och skulle hälsa henne välkommen... men hon tyckte nog att jag såg ut som en jätte stor vilt galloperande elefant för hon skrek allt vad hon orkade och sprang. Matte blev arg på sig själv för att hon inte gjorde annorlunda såååå.... idag gjorde vi annorlunda!!!! Idag hade matte och jag prata före och gjort upp en plan att jag skulle vara mitt lugnaste jag och bara strunta i henne till en början. När de kom så gjorde jag just det. Väl ute i skogen så tränade matte och jag på att gå runt Freja, fram och tillbaka, fram och till baka. Till slut så hade hon insett att jag är snäll. Sen gick jag matte och Freja hem till oss medans alla andra tvåbeningar åkte bil. Vi hade hur mysigt som helst. Freja luktade på en väldigt intressant bajkorv och jag vågade mig riktigt nära henne utan att hon blev rädd:) Hon vågade till och med gå bredvid mig utan problem!!!!

När vi kom hem fick vi mat sen sov vi som klubbade...
Så nu är vi kompisar!!! Hon kanske skulle vilja träffa mina kompisar??? Leah, Dexter och mamma Enya. De är ju boxrar de med men snälla allihop. Kanske för många jättar som galoperar runt henne... hmm... ta det lung farmor jag skojade bara...hi hi

Inga kommentarer: