onsdag 13 augusti 2008

Åre!!

Ruf: Hela förra veckan så var Dennis i Åre och åkte cykel ner för branta backar. Framåt fredagen så längtade vi sååå in i bängen efter honom att vi packade in oss i bilen med sovsäckar och luftmadrass. Husse och jag hämtade matte efter jobbet och sen bar det av mot äventyret. Vi kom fram mitt i natten och sov i bilen på en parkering. Det var jätte mysigt ända tills det gick förbi människor. Jag tog ansvaret över att vakta bilen och oss! Jag gjorde ett bra jobb tycker jag...jag får med håll av husse och matte här. Husse och matte tyckte att det var så kallt på morgonen att de hade täcket över ansiktet annars så blev det frost på kinderna sade de. Vi hittade ett ställa att äta frukost på sen tyckte husse att det var dax att köpa en jacka till sig. Han trodde nämligen att det skulle vara varmt i Åre så han hade bara tröjor på sig??? Han är visserligen väldigt varmblodig min husse men smärt gränsen är alltså när det viner isbjörnar i vinden:) ha ha

När han var varm och go i sin nya jacka så åkte vi bilen till ett ställe som ligget högt uppe vid Olympiabacken sen gick vi rätt ut. Matte var lyrisk, hon älskar Åre och utsikten från backen var magisk. Själv fick jag glädje fnatt, jag sprang allt vad jag orkade upp och ner för backen. Dennis visste inte att vi var i Åre för att träffa honom så vi ställde oss och tittade efter den galnaste killen i backen. Det tog inte så lång tid förrän vi faktiskt såg honom och det var typ en milliard killar och tjejer som var där och cyklade. Husse drog av en vissling så att Åre stannade(husse har visslat så på Dennis sedan han var en mini tvåbening) vi såg att Dennis hajade till och stannade på lämpligt ställe för att se om det verkligen var husse som visslat. Gissa om han blev förvånad när det var det. Jag blev helt galet lycklig över att se honom med. Sen hade vi en härlig dag i backen och tittade på när Dennis och hans kompisar cyklade. Jag hade velat följa med och springa bredvid hela tiden men det fick jag tydligen inte för matte kopplade mig.

På kvällen så tyckte husse och matte att det var för kallt för att sova i bilen så vi tog in på hotell...ahhh gissa om jag sov gått i sängen den natten, jag hörde inte ett knäpp på hela natten...förutom mina djupa snarkningar he he.

På morgonen åt vi frukost och sedan åkte vi hem till Stockholm igen.

Tyvärr så var kameran galen av något slag för alla bilder blev suddiga så jag kan inte visa hur mysigt vi hade. Ni får tro på mitt ord helt enkelt!!!




Bloggen e galen med. Här ligger jag i min nya korg i bilen... ser ni att jag har en vattenskål där med. Hur mysigt som helst. Leahs husse Micke såg den i går och HAN blev avis på min mys hörna. Micke kan få ligga där och mysa om han vill:)

Inga kommentarer: