söndag 3 februari 2008

Vinter i nästan 24 timmar

Ruf: Igår var det vinter när vi skulle gå ut på kvälls promenaden. Jippi! Jag slängde ut tungan och slickade i mig allt vad jag orkade. Allt var vitt och fint. Jag blir så sprallig i hela kroppen när det är snö ute. Jag hittade ett tass avtryck i snön som jag noga utforskade. Jag luktade och luktade. Måste vara säker på att det inte är Leah som har gått här. Jag kom fram till att det inte var syrran ialla fall men vad sjutton kan det vara avtryck ifrån??? Matte sade till slut att det var från ett rådjur. Det är ett sånt där djur som jag har suttit och tittat på på våran baksida upp mot skogen. De är spännande men de låter lite läskigt ibland!!! Nu får jag föresten ta 6 minuters promenader. Det klarar jag bra utan att få träningsverk. Matte masserar mig ordentligt när vi kommer hem,det är sååå skönt. Snart kanske jag är så pass bar att jag kan gåt på dagis hos tvåbenta farmor och farfar. Vi har så mysigt när jag är där.

Inga kommentarer: