onsdag 30 januari 2008

Omtanke!

Malin: Igår när jag kom hem från jobbet så var jag ganska trött, hungrig och väldigt irriterad på allt och ingenting. Min kära familj märkte det genast och försökte att få mig på bättre humör... (titta på bilden på mig så förstår ni huuur sur jag var)Det började prata om min och Rufs blogg, tror ni att det fungerade??? Det kan ni hoppa upp i backen på att det gjorde. Jag fick berätta att nu är det heeela 26 som har vid något tillfälle varit och tittat på bloggen och varje gång jag går in och tittar såååå vipps blir det en till. De satt tålmodigt och lyssnade och ställde snällt de rätta frågorna. Min sons flickvän berättade att hon hade varit inne och skrivit ett meddelande... va!!! Stoppa pressarna!!! Det hade jag missat. Jag slängde mig över datorn för att läsa det. Hon hade skrivit så gulligt, jag blev sååå glad!!!! Jag var genast en bättre människa.

I morse på bussen till jobbet så hade jag nog trillat tillbaka i min surmulenhet igen. Från ingen stans så kom jag att tänka på Rufs syster Leah. Den exakta bilden jag fick i mitt huvud var detta fotot på henne när hon sover i soffan nedan. Jag blev så glad av det att jag satt och log fånigt på bussen. Då tänkte jag att vad lite det egentligen behövs för att man ska bli glad!!!!

På jobbet så kommer det alltid samma kille och lämnar postenpaket. Han vet ungefär vad jag heter. En dag när han kom så frågade han som vanligt vad jag heter, jag svarade Ulla. Han började frenetiskt leta i sin handdator efter en Ulla... han hittade ingen. Då var jag tvungen att berätta att jag heter Malin. sådana bus älskar jag:) Jag var glad hela eftermiddagen och kvällen med för den delen.

Jag har för inte så länge sedan lärt känna en heeeelt otrolig tjej, vi behöver inte nämna några namn men vi kan kalla henne Jessica. Jag tror att hon är klonad från ordet omtanke. Hon har varit och är heelt otrolig när det gäller att stötta oss under den här jobbiga tiden när Ruf har haft ont. Hon hjälper och stöttar andra med som har det jobbigt har jag märkt!!! Hon är min hjältinna!!!!

Så vad vill jag säga med allt detta??? Jo, att det är så lite som gör en annan människa glad!!!! det var bara det! Det är så lätt att visa någon omtanke. Detta ska jag bli bättre på!!!

Inga kommentarer: